Ahad, 26 Jun 2011

kisah baru

lame juga aku x update blog aku ni...sekarang da masuk pertengahan tahun 2011,tp aku masih mcm ni..cuma sekarang misi aku untuk mencari duit untuk aku langsungkan perkahwinan aku..harap2 semuanya berjalan lancar..bak kate org dalam tempoh bertunang ni mcm2 dugaan yang datang...dasyat betul dugaanya..tapi aku x akan cepat melatah...aku akan jaga hubungan ni sebaik mungkin...insyaallah sama2 doakan semoga aku akan sentiasa tabah untuk menghadapi semua dugaan ini...kalu x silap aku da bertunang hampir 6bulan...sekejap saja masa berlalu..mcm baru semalam aku rasa aku baru bertunang...ape yang penting sekarang aku perlu kuat dan tabah menghadapi semua dugaan...

pasal kerja pula,aku mmg seronok dengan kerja aku sekarang.bkn mcm kerja aku dulu..kerja sekarang lebih seronok sbb ramai kawan...kalu dlu opis aku x ramai staf tp skrg opis au ramai staf jadi aku boleh tengok mcm2 gelagat kawan2 opis aku....tu yg membuatkan aku rasa selesa bekerja ngan group aku..sebab diaorg ni senang untuk bantu membantu...pasal kontrak kerja aku masih disambung...tah bila nk dapat yg tetap...nampaknya panjang lagi perjalanan kerja aku ni....kalu tngok kawan2 yg lain semua dah berjaya masing2 da ada kerja tetap aku masih lagi kontrak....da nasib badan sekarag ni aku buat macam2 kerja...ape saja yg mendatangkan duit aku akan buat...asalkan aku dapat menambah pendapatan aku...dlu masa skolah senang je mintak duit ngan mak bapak "mak,abah nk duit"mcm tu skali senang je mintak kalu dapat alhamdulillah tp kalu dapat senyap jelah x bleh nk wat ape...tp aku sangat2 bersyukur keluarga aku mengajar aku hidup bersederhana...beli apa yg mampu dan guna apa yg ada jika sangat2 perlu baru cari..tu sbb aku x kisah sangat,biarlah org sekeliling aku guna perkakasan yg dasyat2 skali pn..aku tetap aku...x perlu ikotkan mereka yang mampu.....

aku sekarang da duduk menyewa dekat puchong,hidup aku ngan kawan2 aku tp ada masaaku akan balik kerumah keluarga aku dkt taman melati setapak.kalu duduk umah sewa ni mcm2 dugaan lah maklumlah duduk bujang kan biasalah tu...tp alhamdulillah kawan2 serumah aku semua jenis yg sekepala cuma adalah juga yg x berape nk kepala sangat,tp aku sangat2 bersyukur sbb aku dapat kawan2 yg sangat memahami...susah senang kami laluinya bersama...tu yg aku rasa seronok....org kate kalu dah duduk ramai2 paham2 jelah mcm2 perangai yg kita jumpe...kalu duli kite just jmpe masa keje je x delah tau sangat peranga masing2 tp skrg ni dah dok serumah dan mcm2 perangai da aku jmpe tp stakat ni alhamdulillah semuanya nye berjalan dgan baik...

ape2 pn aku tetap bersyukur diatas ape yang tuhan telah kurniakan untuk aku terus hidup...

Tiada ulasan: